Zakopane
Wiadomości
Marka Tatrzańska 2014
Autor: Ewa Czamańska
Starostwo Powiatowe w Zakopanem oraz Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury z przyjemnością pragnie poinformować, że ogłoszony został konkurs na „Markę Tatrzańska 2014”. Celem przedsięwzięcia jest pełna identyfikacja produktów regionalnych i usług, inicjatyw oraz podmiotów gospodarczych, twórców ludowych, osób i instytucji działających w obszarze kultury regionalnej – jest lokalnym certyfikatem. Mamy nadzieje, że konkurs przyczyni się do podniesienia jakości oferowanych nabywcom usług oraz produktów, podniesie prestiż i w sposób istotny poprawi nasz wizerunek. Zapraszamy Państwa do złożenia wniosku celem wzięcia udziału w konkursie obejmującym obszar pięciu kategorii...
Zapraszamy Państwa do złożenia wniosku celem wzięcia udziału w konkursie obejmującym obszar pięciu kategorii:
a) pierwsza kategoria – dla artykułów spożywczych
b) druga kategoria – dla wyrobów i produktów rękodzielniczych
c) trzecia kategoria – dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej na terenie Powiatu Tatrzańskiego
d) czwarta kategoria – dla twórców i działaczy kultury.
e) piąta kategoria – przedsięwzięcia i imprezy kulturalne oraz ważne społecznie inicjatywy.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres: Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury, 34-500 Zakopane, ul. Tetmajera 24, Tel. (018) 20 613 20, e-mail. promocja@tatry.pl do dnia 31 października 2014.
REGULAMIN PRZYZNAWANIA, UŻYWANIA I POSŁUGIWANIA SIĘ LOGO PROMOCYJNYM „MARKA TATRZAŃSKA”
§ 1
O prawo do używania i posługiwania się logo promocyjnym Marka Tatrzańska zwanym dalej w regulaminie logo MT mogą ubiegać się podmioty gospodarcze, organizacje społeczne i instytucje działające na obszarze Marki Tatrzańskiej.
§ 2
Logo MT przyznawane jest towarom, usługom bądź ważnym społecznie inicjatywom na mocy decyzji Kapituły Znaku Promocyjnego MT.
§ 3
Wnioski o przyznawanie prawa do posługiwania się logo MT rozpatrywane będą w IV kwartale każdego roku
§ 4
Logo MT przyznawane jest na okres jednego roku..
§ 5
Logo MT stanowi własność Powiatu Tatrzańskiego. Użytkowanie logo MT jest nieodpłatne.
§ 6
Kapituła logo MT jest powoływana i odwoływana w drodze Uchwały Rady Powiatu Tatrzańskiego.
§ 7
Siedzibą Kapituły MT jest siedziba tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury w Zakopanem.
§ 8
Kapituła raz w roku składa Radzie Powiatu Tatrzańskiego sprawozdanie ze swojej działalności.
§ 9
Kapituła logo MT liczy siedem osób w składzie:
1. Przewodniczący Kapituły
2. Wiceprzewodniczący Kapituły
3. Członkowie Kapituły
§ 10
Kapituła logo MT może zasięgać opinii ekspertów w danej dziedzinie.
§ 11
Wszelkie decyzje kapituły logo MT, w tym dotyczące przyznania logo MT i zatwierdzenia warunków jego użytkowania są podejmowane zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
§ 12
Każdemu Członkowi Kapituły logo MT przysługuje w głosowaniu jeden głos.
§ 13
Decyzje Kapituły logo MT sporządzane są w formie pisemnej. Decyzja przyznająca prawo użytkowania znaku musi zawierać: stanowisko Kapituły, określenie warunków używania logo MT, określenie przedmiotu decyzji, datę podjęcia decyzji, umotywowanie nie przyznania prawa użytkowania znaku promocyjnego.
Decyzję podjętą przez Kapitułę podpisuje Przewodniczący Kapituły logo MT.
§ 14
1. Towary lub usługi, które mogą być oznaczone logo MT winny charakteryzować się następującymi cechami:
a) są związane z terenem Powiatu Tatrzańskiego: Gminą Poronin, Gminą Kościelisko, Gminą Biały Dunajec, Gminą Bukowina Tatrzańska, Gminą Zakopane.
b) powinny kojarzyć się z regionem i miejscem w jakim są wytwarzane,
c) może być to usługa, wyrób artystyczny, produkt żywnościowy, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo MT,
d) powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne,
e) powinny być wytwarzane i promowane w zgodzie z zasadą „przyjazny dla środowiska” w każdej fazie produkcji, sprzedaży i rozkładu,
f) powinny być rozpoznawalne, kojarzone z konkretnym wytwórcą,
g) powinny promować region, w którym powstały,
h) są bezpieczne dla ludzi i środowiska (nie zawierają łatwo uwalniających się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi),
i) spełniają wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy wyborów w świetle aktualnie obowiązujących przepisów,
j) podlegają stałej kontroli (zewnętrznej i wewnętrznej) w zakresie jakości i przestrzegania procedur wytwarzania.
2. Oferty powinny zostać złożone na stosownych wnioskach w siedzibie Kapituły logo MT.
§ 15
Przyznanie logo MT towarom, usługom itp. uprawnia je do:
a) korzystania ze znaku graficznego poprzez oznakowanie wyróżnionych towarów, usług itp.,
b) umieszczania informacji o wyróżnionych towarach, usługach w materiałach promocyjnych i drukach reklamowych, stronach internetowych itp
c) wykorzystania w prowadzonych kampaniach reklamowych poprzez wskazanie wyróżnionych towarów, usług itp.,
§ 16
Producent lub usługodawca zgłaszający wniosek do rozpatrzenia przez Kapitułę powinien:
a) prowadzić działalność zgodnie z wymogami ochrony środowiska,
b) stosować technologie nie oddziaływujące negatywnie na środowisko,
c) mieć uregulowane wszelkie zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i ZUS.
§ 17
Prawo i zasady posługiwania się logo MT zostaną określone
w formie pisemnej, w umowie licencyjnej na używanie znaku pomiędzy licencjobiorcą a Tatrzańską Agencją Rozwoju Promocji i Kultury.
§ 18
W przypadku, gdy wnioskodawca określony w § 1 niniejszego regulaminu zgłosi wniosek o przyznanie logo MT ważnej społecznej inicjatywie, Kapituła podejmuje decyzję w oparciu o:
a) ocenę znaczenia inicjatywy dla ekorozwoju i ochrony środowiska na obszarze Powiatu Tatrzańskiego,
b) ocenę dotychczasowej działalności wnioskodawcy na rzecz zrównoważonego rozwoju regionu Powiatu Tatrzańskiego.
§ 19
1. Kapituła ma prawo do cofnięcia decyzji używania logo MT
w razie:
a) stwierdzenia nie dotrzymywania przez licencjobiorcę warunków decyzji lub umowy,
b) zgłoszenia wniosku w tej sprawie przez licencjobiorcę,
c) nie podpisania umowy licencyjnej na używanie logo MT.
2. Decyzje o cofnięciu używania logo MT podejmowane są przez Kapitułę w tym samym trybie jaki obowiązuje przy przyznaniu znaku.
§ 20
Decyzje Kapituły przyznające logo MT będą każdorazowo ogłaszane publicznie w prasie, mediach i na stronie internetowej MT.
§ 21
1. Przyznanie logo odbywać się będzie w pięciu kategoriach:
a) pierwsza kategoria – artykuły spożywcze
b) druga kategoria – wyroby i produkty rękodzielnicze
c) trzecia kategoria- baza gastronomiczna, handlowa, noclegowa oraz usługowa na terenie Powiatu Tatrzańskiego
d) czwarta kategoria- twórcy i działacze kultury
e) piąta kategoria – przedsięwzięcia i imprezy kulturalne oraz ważne społecznie inicjatywy.”
2. Miejscem składania wniosków jest Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury.
3.Kapituła logo MT jest zobowiązana do przekazaniu informacji uczestnikom nt. wyników konkursu w terminie do 7 dni od momentu jego rozstrzygnięcia.
4.Przyznanie logo MT odbywać się będzie w formie uroczystej nominacji.
5. Wnioskodawca jest zobowiązany do pełnego zaprezentowania przedmiotu wniosku.
§ 22
Do zadań Kapituły logo MT należy w szczególności:
a) analiza przedłożonego wniosku,
b) uzgodnienie zakresu dokumentacji wymaganej do podjęcia decyzji przez Kapitułę,
c) negocjacje z licencjobiorcą warunków używania znaku, w tym finansowych,
d) przygotowanie projektu umowy licencyjnej na używanie znaku,
e) monitorowanie wypełniania warunków umowy przez licencjobiorcę,
f) przyjmowanie i ocena wniosków zgłoszonych do konkursu pod względem merytorycznym i formalnym,
g) przygotowanie protokołu z posiedzenia oraz uzasadnienia decyzji Kapituły w formie pisemnej.
§ 23
Obsługą administracyjną i techniczną przy działaniach związanych z procesem weryfikacji i przyznania logo MT zajmuje się Centrum Produktu Regionalnego Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury w Zakopanem.
§ 24
Praca Kapituły logo MT jest koordynowana przez Przewodniczącego Kapituły.
§ 25
1. Przewodniczący Kapituły logo MT może w sytuacjach tego wymagających zażądać od licencjobiorcy przedłożenia specjalistycznej ekspertyzy, oceny, opinii dotyczącej wskazywanego stopnia jakości towaru, usługi itp. wykonanej przez uprawnioną jednostkę lub osobę fizyczną – na kosz licencjobiorcy, w celu uzyskania potwierdzenia zgodności z panującymi normami i autentyczności zgłoszonego towaru, usługi, inicjatywy itp.
2. Badania te winny być wykonywane od momentu złożenia wniosku przez licencjobiorcę do czasu wygaśnięcia umowy licencyjnej, w zależności od decyzji Przewodniczącego Kapituły logo MT.
§ 26
W sytuacjach wyjątkowych Przewodniczący Kapituły logo MT może podjąć decyzję o przygotowaniu opinii lub przeprowadzeniu konsultacji na koszt Kapituły.
§ 27
W ciągu 14 dni od podjęcia przez Kapitułę decyzji o przyznaniu prawa używania logo MT licencjobiorca jest zobowiązany, pod rygorem unieważnienia decyzji, do podpisania umowy z Tatrzańską Agencją Rozwoju, Promocji i Kultury szczegółowo określającej warunki używania znaku.
Tekst jednolity Regulaminu uwzględniający zmiany uchwał:
1. Uchwała NR XII/93/07 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 29 listopada 2007r.
2. Uchwała NR XX/151/08 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 18 września 2008r.
3. Uchwała NR XI/73/11 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 26 października 2011r.
WNIOSEK
O UDZIELENIE PRAWA DO UŻYWANIA I POSŁUGIWANIA SIĘ LOGO PROMOCYJNYM „MARKA TATRZAŃSKA”
Na podstawie Uchwały Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 23 czerwca 2006r. w sprawie ustanowienia Marki Tatrzańskiej oraz §14 Regulaminu Przyznawania, Używania i Posługiwania się Logo promocyjnym „Marka Tatrzańska” składam wniosek:
Dane wnioskodawcy.
- Nazwa lub imię i nazwisko
………………………………………………………………………………………………
- Siedziba i adres lub miejsce zamieszkania
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Adres do korespondencji
Adres:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......
Telefon:………………………………………………………………………………………….
Fax:………………………………………………………………………………………………
e-mail:…………………………………………………………………………………………...
NIP:……………………………………………………………………………………………...
PESEL:…………………………………………………………………………………………..
Specyfikacja artykułu spożywczego, wyrobu i produktu rękodzielniczego, bazy gastronomicznej oraz usługowej, twórcy i działacza kultury.
nazwa artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
rodzaj artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
opis artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury:
Pochodzenie /czy ma związek z terenem Powiatu Tatrzańskiego/
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Związek z regionem i miejscem wytwarzania.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Cecha zasługująca na wyróżnienie.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ciągłość sprzedaży i dostępność.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zgodność z zasadą „przyjazny dla środowiska”.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Identyfikacja artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury z konkretnym wytwórcą.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Czy artykułu spożywczy, wyrób lub produktu rękodzielniczy, baza noclegowa oraz usługowa, twórca lub działacz kultury promują region.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Czy spełnione są wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy wyrobów.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....................................
Czy podlegają stałej kontroli w zakresie jakości i procedur wytwarzania.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Czy są bezpieczne dla ludzi i środowiska /nie zawierają łatwo uwalniających się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi/.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Oznakowanie.
Producenci artykułów spożywczych, wyrobów i produktów rękodzielniczych oraz właściciele bazy gastronomicznej, noclegowej, usługowej, a także twórcy i działacze kultury, którzy na podstawie decyzji Kapituły uzyskali prawo do używania logo Marka Tatrzańska umieszczają go celem oznakowania wyróżnionych towarów, informacją w materiałach promocyjnych, drukach reklamowych, stronach internetowych, prowadzonych kampaniach reklamowych itp.
Należy podać czy zostały przyjęte zasady dotyczące opakowania i oznakowania.
Jeżeli tak, to jakie.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Wykaz dokumentów dołączonych do wniosku:
………………………………………………
data i podpis
- Falkon szklany IFalkon szklany w postaci sześcianu z ludowym motywem malowanym ręcznie. Wymiary: wysokość 15 cm, szerokość 10 cm. 120 zł
- Spinka góralska XXMetalowa mała spinka góralska w kolorze srebrnym. Ręcznie wykonana. Szerokość 3 cm, długość (z przekolacem) 7 cm. 220 zł
- Sakiewka IISakiewka filcowa z naszytym ludowym motywem. Zamykana na rzep. Szerokość ok. 11 cm Wysokość ok. 17 cm Długość ze sznurkiem ok. 58 cm Materiał: Filc Kolor: Kremowy 40 zł