Zakopane
Wiadomości
Marka Tatrzańska
Autor: Ewa Czamańska
Konkurs MARKA TATRZAŃSKA ustanowiono Uchwałą Rady Powiatu Nr XX/151/08 18 września 2008 r. Marka Tatrzańska – to lokalny certyfikat jakości, ustanowiony przez Starostwo Powiatowe w Zakopanem. Ma przyczynić się do gwarantowania najwyższej jakości usług i produktów oferowanych nabywcom, obronić ich przed podróbkami i tandetą, a także - co nie mniej ważne - podnosić prestiż i wizerunek nagrodzonych. Marka stanowi kluczowy element strategii produktu i ma istotny wpływ na atrakcyjność oferty, ułatwia jednocześnie jego właściwą identyfikację. Zabezpieczona marka chroni specyficzne elementy produktu przed imitacją. Symbolika marki niesie z sobą gwarancje związane z jakością oraz użytecznością produktu, przywiązując tym samym klientów do siebie.
Poprzez funkcjonowanie Marki Tatrzańskiej wprowadzona zostanie pełna identyfikacja produktów regionalnych i usług, inicjatyw oraz podmiotów gospodarczych, twórców ludowych, osób i instytucji działających w obszarze kultury regionalnej. Daje to gwarancję najwyższej jakości oferowanej nabywcom, podniesie prestiż i wpłynie na poprawę wizerunku regionu i jego mieszkańców.
Marka Tatrzańska to gwarancja podnoszenia jakości poprzez zdrową „konkurencję” oraz dodatkowa promocja regionu, usług i podmiotów, którym przyznano jej logo. Certyfikat ten jest tożsamy z zachowaniem tradycji regionu poprzez odpowiedni poziom przekazu – muzyka, rękodzieło czy architektura góralska. Umożliwia czytelne określenie produktu; jego jakości, składu, związku z regionem i wpływie na odbiór regionu.
Ważnym elementem wprowadzenia Marki Tatrzańskiej jest chęć wspierania inicjatyw gospodarczych oraz kulturalnych promujących region. Dla posługujących się symbolem Marki Tatrzańskiej stanowi też wartość komercyjną umożliwiając przez to podniesienie ceny towaru lub usługi – markowe produkty nie należą do tanich. Istotnymi cechami są związek z terenem Powiatu Tatrzańskiego, identyfikacja
z regionem i miejscem w jakim są wytwarzane. Mogą to być np. usługi, wyroby artystyczne, produkt żywnościowy, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo Marki Tatrzańskiej. Produkty, którym przyznany zostanie Certyfikat powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne. Dla nabywcy z kolei produkt wyróżniony Marką Tatrzańską stanowi gwarancję właściwego wyboru podnosząc jego prestiż.
Logo Marka Tatrzańska można uzyskać w pięciu kategoriach: 1. przeznaczona jest dla artykułów spożywczych, 2. dla wyrobów i produktów rękodzielniczych, 3. dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej, 4. dotyczy twórców i działaczy kultury, 5. dla przedsięwzięcia i imprezy kulturalne oraz ważne społecznie inicjatywy.
W skład kapituły przyznawania logo Marka Tatrzańska wchodzą następujące osoby: Przewodniczący Kapituły - Edward Tybor, Przewodniczący Rady Powiatu Tatrzańskiego Andrzej Skupień - Wicestarosta Powiatu Tatrzańskiego Krzysztof Król - Łęgowski- Dyrektor Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury Wojciech Gach - Prezes PSS” Społem” Maciej Krokowski - Radca Prawny Starostwa Powiatu Tatrzańskiego Ryszard Sikora - Redaktor Radia PR 1 Zofia Górska - Artysta, Twórca Ludowy
Zgłoszenia przyznawania logo MARKA TATRZAŃSKA należy składać do 18 listopada 2013 r. na adres:
Tatrzańska Agencja Rozwoju Promocji i Kultury, ul. Tetmajera 24, 34-500 Zakopane
Wykaz Laureatów Logo MARKA TATRZAŃSKA
Marka Tatrzańska 2008
Lp. | Kategoria | Laureat |
1. | I | Kazimierz Furczoń |
2. | II | Tadeusz Szostak - Berdka |
3. | III | 1) Sklep Spożywczo-Przemysłowy PODHALE |
4. | 2)Ośrodek Narciarski Kotelnica Białczańska | |
5. | IV | Józef Pitoń |
Marka Tatrzańska 2009
Lp. | Kategoria | Laureat |
1. | I | Chleb Pasterski produkowany przez Piekarnię SZYMONEK |
2. | II | 1)Regionalne Kożuchy, Serdaki i Czapki Fiokierki produkowane przez Stanisława Gąsienicę - Wawrytko |
| 2) Agnieszka Górkiewicz- Galeria Autorska | |
3. | III | 1)Karczma Polany Siwy i Maśniak s.c
2)Polskie Koleje Linowe-Kolej na Kasprowy Wierch |
4. | IV | Władysław Trebunia Tutka |
Marka Tatrzańska 2010
Lp. | Kategoria | Laureat |
1. | I | Cukiernia „SAMANTA” – Torcik Hiszpański |
2. | II | 1) Zofia Majerczyk - Owczarek |
3. | 2) Mieczysław Król – Łegowski | |
4. | III | Terma Bukowina Tatrzańska |
5. | IV | Ewelina Pęksa |
6. | Wyróżnienie | Podhalańska Grupa Działania |
Marka Tatrzańska 2011
Lp. | Kategoria | Laureat |
1. | I | Piekarnia Cukiernia Ekologiczna, Anna Piwowarczyk za chleb pytlowy |
2. | II | Henryk Trebunia Tutka- rzeźba w szkle |
3. | III | Stacja Narciarska Małe Ciche |
4. | IV | Ks. Władysław Marian Zarębczan |
5. | V | Góralski Karnawał w Bukowinie Tatrzańskiej |
Marka Tatrzańska 2012
Lp. | Kategoria | Laureat |
1. | I | Piekarnia „Dańca” za „chleb domowy” o wadze 5kg, wykonywany na zamówienie oraz „chleb domowy” o wadze 2,20kg, będący w ciągłej sprzedaży.
|
2. | II | Jan Bieniek- za tradycyjne góralskie sanie i „kumoterki”.
|
3. | III | Centrum Rekreacji i Wypoczynku „HAWRAŃ” Sp. z o.o w Jurgowie Ośrodek Narciarski- za społeczny wkład 240 udziałowców i umiejętności pozyskiwania funduszy europejskich.
|
4. | IV | Krzysztof Trebunia - Tutka- za pracę społeczną, promowanie regionu i pracę z dziećmi i młodzieżą.
|
5. | V | Impreza kulturalna „Przednówek w Polanach”
|
- Ludowe etui na tablet IIILudowe etui z czarnego filcu zapinane na rzep, kolorowy haft maszynowy. Etui nadaje się do przechowywania np. tabletu. Wymiary: szerokość 21 cm, długość 31 cm. 60 zł
- Saszetka ISaszetka filcowa z haftowanym ludowym motywem. Zamykana na zamek błyskawiczny. Środek z brązowej podszewki. Szerokość ok. 22 cm. Wysokość ok. 18 cm Materiał: Filc...50 zł
- Naszyjnik "Wielokrzyż"Naszyjnik "Wielokrzyż" Obwód 43 cm. Inspirowany starą biżuterią góralską - Koral o dwóch odcieniach czerwieni, Metal, Srebro. Biżuteria zaprojektowana i wykonana przez...100 zł