PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Marzec 2014 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Zakopane

Rozmaitości

Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2

Czwartek, 20 marca 2014 r.
Autor: Regina Watycha

Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2Kolejne spotkanie w ramach Salonu Marcowego odbyło się 13 marca b.r. jak zwykle w „Jasnym Pałacu”. Paneliści - Jerzy Gruszczyński, projektant komunikacji wizualnej, Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i Tymoteusz Mróz, wydawca biuletynu „Infogram” oraz uczestnicy salonu podjęli temat: Komunikacja – Informacja – Promocja w świecie realnym i wirtualnym.


Pierwsze wystąpienie, Elżbiety Kantor ogniskowało się wokół zagadnienia promocji Małopolski. Pani dyrektor stwierdziła, że Zakopane jest drugim najchętniej odwiedzanym przez turystów miejscem w Małopolsce, pierwsze zajmuje Kraków, a dokładnie Wawel. Oczywiście należy promować Zakopane i Kraków nadal i to w różny sposób, ale Urząd Marszałkowski ma za zadanie promocji całego regionu – powiedziała panelistka.

Drugie wystąpienie rozpoczęło się od zdefiniowania tematu w formie przekazu wizualnego. Następnie Jerzy Gruszczyński na wybranych „obrazkowych” przykładach  przedstawił złe i dobre sposoby kreowania komunikatów. Powiedział, że jego zdaniem świat realny i świat wirtualny to jest to samo, zmieniają się tylko nośniki przekazu informacji. Maniera w projektowaniu jest silniejsza od zasad projektowania – podkreślił panelista. W czasie prezentacji stwierdził, że estetyzacja przestrzeni jest najważniejszą wartością przestrzeni życiowej, jak również do projektowania przestrzeni, np. tatrzańskiej potrzebny jest zespół profesjonalistów.

Trzecie wystąpienie dotyczyło nowych sposobów przekazywania informacji i budowania projektów promocyjnych z wykorzystaniem nowych technologii. Świat wirtualny przez urządzenia mobilne „ogląda” codziennie przez ok. 2 godziny 50 milionów ludzi na całym świecie – skonstatował Tymoteusz Mróz.

Na koniec swojego wystąpienia przedstawił projekt promocyjny „Made in Zakopane”. Jest to projekt przedstawiający proces cywilizacyjny, proces zmiany mentalności i przyzwyczajeń lokalnej, w tym wypadku zakopiańskiej społeczności – powiedział panelista.

Moderatorem salonu był Adam Kitkowski.

 

Oto niektóre wypowiedzi uczestników salonu.

Profesor J. Jędrysiak: mieliśmy okazję zapoznać się z różnymi sposobami prezentacji tematu. W Zakopanem przez wiele lat próbowano uporządkować Krupówki, a razie udało się „uporządkować” miejską galerię.

 

Dyrektor Muzeum Tatrzańskiego Anna Wende-Surmiak: co możemy zrobić, by Muzeum Tatrzańskie mogło się rozwijać, mieć wiekszą frekwencję?

 

Dyrektor E. Kantor: trzeba działać lokalnie wspólnie, wspólna droga promocji jest najlepsza, sktajne pomysły musimy odrzucić. Gdy kiedyś mowiło się Zakopane to kojarzyło się z wypoczynkiem, nartami, kulturą.

 

Inżynier Stanisław Karpiel: To było kiedyś. Przed wojną Zakopane czwarte na świecie pod względem narciarstwa. Dziś wszystko upadło.

 

Dyrektor TARPiK Krzysztof Król-Łęgowski: Jaką mamy w naszym regionie markę, lokalną Zakopane i regionalną Małopolskę, czy są to marki komplementarne? A gdzie jest miejsce dla marki tatrzańskiej?

Andrzej Gibała: Co Pani sądzi o Konwencji Karpackiej? (pytanie do Pani Kantor)

Dyrektor E. Kantor: Oczywiście trzeba te konwencję u nas wdrażać. Tak się pomału dzieje, Województwo Małopolskie i Podkarpackie chca wspólnie działać w ramach tej konwencji.

 

Następne spotkanie Salonu Tatrzańskiego odbędzie się wyjątkowo  w piątek ! o godzinie 11.00. Zapraszamy, wstęp wolny.

 

Zobacz w naszym sklepie:
  • Korale folkowe IKorale folkowe IKorale folkowe wykonane z zielonego tybetu i żółtej włóczki. Zawiązywane. Długość całości 106 cm.
    70 zł
  • Magnes Folk na lodówkę IMagnes Folk na lodówkę IMagnes Folk łączy ze sobą motywy polskiej sztuki ludowej z motywami z regionu Podhala. Świetnie nadaje się na lodówkę. Jest doskonałą pamiątką z Zakopanego. Może też być...
    7 zł
  • Naszyjnik "Cukierkowy"Naszyjnik "Cukierkowy"Naszyjnik z kulek agaru oraz koralików szkła Weneckiego - vintage. Obwód 50 cm.
    65 zł

Galerie zdjęć:


Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.