Zakopane
Rozmaitości
Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2
Autor: Regina Watycha
Kolejne spotkanie w ramach Salonu Marcowego odbyło się 13 marca b.r. jak zwykle w „Jasnym Pałacu”. Paneliści - Jerzy Gruszczyński, projektant komunikacji wizualnej, Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i Tymoteusz Mróz, wydawca biuletynu „Infogram” oraz uczestnicy salonu podjęli temat: Komunikacja – Informacja – Promocja w świecie realnym i wirtualnym.
Pierwsze wystąpienie, Elżbiety Kantor ogniskowało się wokół zagadnienia promocji Małopolski. Pani dyrektor stwierdziła, że Zakopane jest drugim najchętniej odwiedzanym przez turystów miejscem w Małopolsce, pierwsze zajmuje Kraków, a dokładnie Wawel. Oczywiście należy promować Zakopane i Kraków nadal i to w różny sposób, ale Urząd Marszałkowski ma za zadanie promocji całego regionu – powiedziała panelistka.
Drugie wystąpienie rozpoczęło się od zdefiniowania tematu w formie przekazu wizualnego. Następnie Jerzy Gruszczyński na wybranych „obrazkowych” przykładach przedstawił złe i dobre sposoby kreowania komunikatów. Powiedział, że jego zdaniem świat realny i świat wirtualny to jest to samo, zmieniają się tylko nośniki przekazu informacji. Maniera w projektowaniu jest silniejsza od zasad projektowania – podkreślił panelista. W czasie prezentacji stwierdził, że estetyzacja przestrzeni jest najważniejszą wartością przestrzeni życiowej, jak również do projektowania przestrzeni, np. tatrzańskiej potrzebny jest zespół profesjonalistów.
Trzecie wystąpienie dotyczyło nowych sposobów przekazywania informacji i budowania projektów promocyjnych z wykorzystaniem nowych technologii. Świat wirtualny przez urządzenia mobilne „ogląda” codziennie przez ok. 2 godziny 50 milionów ludzi na całym świecie – skonstatował Tymoteusz Mróz.
Na koniec swojego wystąpienia przedstawił projekt promocyjny „Made in Zakopane”. Jest to projekt przedstawiający proces cywilizacyjny, proces zmiany mentalności i przyzwyczajeń lokalnej, w tym wypadku zakopiańskiej społeczności – powiedział panelista.
Moderatorem salonu był Adam Kitkowski.
Oto niektóre wypowiedzi uczestników salonu.
Profesor J. Jędrysiak: mieliśmy okazję zapoznać się z różnymi sposobami prezentacji tematu. W Zakopanem przez wiele lat próbowano uporządkować Krupówki, a razie udało się „uporządkować” miejską galerię.
Dyrektor Muzeum Tatrzańskiego Anna Wende-Surmiak: co możemy zrobić, by Muzeum Tatrzańskie mogło się rozwijać, mieć wiekszą frekwencję?
Dyrektor E. Kantor: trzeba działać lokalnie wspólnie, wspólna droga promocji jest najlepsza, sktajne pomysły musimy odrzucić. Gdy kiedyś mowiło się Zakopane to kojarzyło się z wypoczynkiem, nartami, kulturą.
Inżynier Stanisław Karpiel: To było kiedyś. Przed wojną Zakopane czwarte na świecie pod względem narciarstwa. Dziś wszystko upadło.
Dyrektor TARPiK Krzysztof Król-Łęgowski: Jaką mamy w naszym regionie markę, lokalną Zakopane i regionalną Małopolskę, czy są to marki komplementarne? A gdzie jest miejsce dla marki tatrzańskiej?
Andrzej Gibała: Co Pani sądzi o Konwencji Karpackiej? (pytanie do Pani Kantor)
Dyrektor E. Kantor: Oczywiście trzeba te konwencję u nas wdrażać. Tak się pomału dzieje, Województwo Małopolskie i Podkarpackie chca wspólnie działać w ramach tej konwencji.
Następne spotkanie Salonu Tatrzańskiego odbędzie się wyjątkowo w piątek ! o godzinie 11.00. Zapraszamy, wstęp wolny.
- Korale folkowe IKorale folkowe wykonane z zielonego tybetu i żółtej włóczki. Zawiązywane. Długość całości 106 cm. 70 zł
- Magnes Folk na lodówkę IMagnes Folk łączy ze sobą motywy polskiej sztuki ludowej z motywami z regionu Podhala. Świetnie nadaje się na lodówkę. Jest doskonałą pamiątką z Zakopanego. Może też być...7 zł
- Naszyjnik "Cukierkowy"Naszyjnik z kulek agaru oraz koralików szkła Weneckiego - vintage. Obwód 50 cm. 65 zł