Zakopane
Rozmaitości
„Milka. Razem dla Tatr” na Dniach Zakopanego
Autor: Paulina Kołodziejska - TPN
Milka w ramach akcji Razem dla Tatr zorganizowała rodzinny piknik na placu Niepodległości w Zakopanem. O symbolach Tatr, które mogą od Milki otrzymać 1 milion złotych opowiadali eksperci Tatrzańskiego Parku Narodowego, a także ambasadorzy akcji – Sebastian Karpiel-Bułecka, Jagna Marczułajtis, Maciej Pinkwart i Maciej Krupa.
Celem akcji „Milka. Razem dla Tatr” jest wsparcie ochrony wybranych symboli tatrzańskiej przyrody. Internauci mogą głosować na stronie internetowej www.razemdlatatr.pl na: kozicę, krokusa, niedźwiedzia, Giewont, Morskie Oko lub świstaka. Trzy symbole, które otrzymają najwięcej głosów, zostaną objęte ochroną sfinansowaną przez Milkę. Na ochronę symbolu, który zajmie w głosowaniu I miejsce Milka przeznaczy 50 proc. kwoty, symbol, który znajdzie się na II miejscu otrzyma 30 proc., a na III miejscu – 20 proc.
Rozstrzygnięcie plebiscytu już 26 czerwca podczas kolejnego pikniku rodzinnego Milki w Zakopanem. Kilka tygodni później TPN rozpocznie realizację zaplanowanych działań ochronnych dla trzech zwycięskich symboli.
Podczas gier, zabaw edukacyjnych i wystąpień ekspertów Tatrzańskiego Parku Narodowego i ambasadorów akcji wszyscy zgromadzeni 5 czerwca na Placu Niepodległości mogli dowiedzieć się więcej na temat sześciu symboli Tatr, wziąć udział w konkursach wiedzy o Tatrach, posłuchać koncertu Tatrzańskich Zbójników i anegdot podhalańskiego gawędziarza – Piotra Kuruca oraz obejrzeć występ teatru Jamp-Art. Wieczorem publiczność bawiła się podczas pokazu tanecznego Rafała Tito, gwiazdy telewizyjnego show „You Can Dance” oraz koncertu zespołu Zakopower.
Milka – marka mająca swe korzenie w Alpach, od lat jest obecna także w szczególnie ważnych dla Polaków Tatrach. Chcąc chronić unikalny świat górskiej przyrody, Milka zdecydowała się wesprzeć ochronę cennych przyrodniczo miejsc oraz zagrożonych gatunków roślin i zwierząt dla przyszłych pokoleń, przeznaczając na ten cel 1 mln zł.
Milka we współpracy z ekspertami z Tatrzańskiego Parku Narodowego wybrała sześć symboli tatrzańskiej przyrody, a eksperci TPN zidentyfikowali dla każdego symbolu potencjalne zagrożenia i zaproponowali szereg działań badawczych, monitoringowych i edukacyjnych, które pomogą te zagrożenia zminimalizować. Programem działań ochronnych zostaną objęte trzy symbole, na które internauci oddają najwięcej głosów.
- Projekt Milka. Razem dla Tatr ma istotny wymiar finansowy. Wierzymy, że dzięki wsparciu działań ochronnych Tatrzańskiego Parku Narodowego, wspólnie z uczestnikami akcji głosującymi na symbole, przyczynimy się do zmniejszenia zagrożeń, jakie stoją przed przyrodą Tatr. Równie ważny jest aspekt edukacyjny naszej akcji. Dzięki wiedzy ekspertów z Tatrzańskiego Parku Narodowego i ambasadorów projektu wszyscy możemy dowiedzieć się więcej na temat problemów przyrody Tatr, zasad odpowiedzialnej turystyki i tego, co sami możemy zrobić, by dbać o tatrzańską przyrodę – powiedziała Agnieszka Kępińska, Kierownik ds. Kontaktów Zewnętrznych i Komunikacji, Kraft Foods Polska.
- Dzięki wsparciu konkretnych działań ochronnych będziemy mogli zrealizować zadania, które trudno byłoby nam samym sfinansować. Dodatkową wartością przedsięwzięcia jest możliwość mówienia przez wiele tygodni o tatrzańskiej przyrodzie oraz o codziennych problemach związanych z funkcjonowaniem tego wyjątkowego zakątka Polski – powiedział dr Paweł Skawiński, dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego.
Oprócz ekspertów z Tatrzańskiego Parku Narodowego, który pełni rolę głównego partnera merytorycznego poparcie dla akcji Milka. Razem dla Tatr zadeklarowało wiele osób, w których życiu Tatry i ochrona przyrody mają znaczenie szczególne. Wśród Ambasadorów projektu są osoby znane z mediów: Sebastian Karpiel-Bułecka, Jagna Marczułajtis, Reni Jusis; wybitni znawcy kultury i przyrody Tatr oraz znani przewodnicy tatrzańscy: Michał Jagiełło, Marcin Kacperek, Maciej Krupa i Maciej Pinkwart. W popularyzowaniu wiedzy o Tatrach i edukowaniu na temat odpowiedzialnej turystyki akcję „Milka. Razem dla Tatr” wspiera również miasto Zakopane, które objęło nad nią honorowy patronat.
Patronami medialnymi akcji Milka. Razem dla Tatr są Grupa TVN S.A. i Agora S.A. Akcji towarzyszy szereg działań komunikacyjnych w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i w internecie, których celem jest zachęcenie uczestników do głosowania i zaangażowania w projekt. Za pomysł, realizację mediową i koordynację wszystkich działań odpowiada dom mediowy Starcom w ścisłej współpracy z firmą Kraft Foods Polska. Kreacją i komunikacją w mediach interaktywnych zajmuje się agencja interaktywna Next. Działania public relations realizowane są we współpracy z agencją ALERT MEDIA Communications. Kreację przygotowała agencja Ogilvy.
- Aniołek duży IAniołek wykonany z drewna, ręcznie malowany. Zapakowany w celofan z ozdobnym sznureczkiem. Wymiary: Szerokość 7 cm. Wysokość 13,5 cm. Ozdoba np. choinkowa. 16 zł
- Podkładki korkowe FolkPodkładki korkowe pod kubki z autorskim wzorem w stylu folk, zainspirowanym polską sztuką ludową oraz motywami z regionu Podhala. Czarno - biały design z pewnością...25 zł
- Bransoletka PurpurosaBransoletka Purpurosa Obw. - 19 cm. Materiały: Jadeit, Marmur (kula), Piryt, Onyks, Srebro. Biżuteria zaprojektowana i wykonana przez Elżbietę Krzemińską-Owczarz. 65 zł
- Zwyciężył Niedźwiedź...
- Niedźwiedź, świstak i kozica zwycięzcami głosowania akcji „Milka. Razem dla Tatr”!