PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA

Zakopane

Wiadomości

Marka Tatrzańska wyróżni najlepsze produkty regionalne i usługi

Czwartek, 7 października 2010 r.
Autor: AKS

Marka Tatrzańska wyróżni najlepsze produkty regionalne i usługiMarka Tatrzańska – to lokalny certyfikat jakości, ustanowiony przez Starostwo Powiatowe w Zakopanem. Ma przyczynić się do gwarantowania najwyższej jakości oferowanej nabywcom, obronić ich przed podróbkami i tandetą, a także - co nie mniej ważne - podnosić prestiż i wizerunek nagrodzonych.


Poprzez funkcjonowanie Marki Tatrzańskiej wprowadzona zostanie pełna identyfikacja produktów regionalnych i usług, inicjatyw oraz podmiotów gospodarczych, twórców ludowych, osób i instytucji działających w obszarze kultury regionalnej. Daje to gwarancję najwyższej jakości oferowanej nabywcom oraz podniesie prestiż i nie rzadko poprawi wizerunek. Tatrzańskie wyroby i usługi uzyskają dzięki temu ochronę przed „podróbkami”.

Marka Tatrzańska to gwarancja podnoszenia jakości poprzez zdrową „konkurencję” oraz dodatkowa promocja regionu, usług i podmiotów, którym przyznano jej logo.

Certyfikat ten jest tożsamy z zachowaniem tradycji regionu poprzez odpowiedni poziom przekazu – muzyka, rękodzieło czy architektura góralska. Umożliwia czytelne określenie produktu; jego jakości, składu, związku z regionem i wpływie na odbiór regionu. Ważnym elementem wprowadzenia Marki Tatrzańskiej jest chęć wspierania inicjatyw gospodarczych oraz kulturalnych promujących region.

Dla posługujących się symbolem Marki Tatrzańskiej stanowi też wartość komercyjną umożliwiając przez to podniesienie ceny towaru lub usługi – markowe produkty nie należą do tanich. Istotnymi cechami są związek z terenem Powiatu Tatrzańskiego, identyfikacja z regionem i miejscem w jakim są wytwarzane. Mogą to być np. usługi, wyroby artystyczne, produkt żywnościowy, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo Marki Tatrzańskiej. Produkty, którym przyznany zostanie Certyfikat powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne. Dla nabywcy z kolei produkt wyróżniony Marką Tatrzańską stanowi gwarancję właściwego wyboru podnosząc jego prestiż.

Marka Tatrzańska to cztery kategorie: pierwsza, przeznaczona jest dla artykułów spożywczych, druga dla wyrobów i produktów rękodzielniczych, trzecia dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej. Czwarta dotyczy twórców i działaczy kultury. Marka Tatrzańska funkcjonuje w strategii Powiatu Tatrzańskiego od samego początku, planowane jest oczywiście włączenie jej w strategię promocji.

Marka Tatrzańska jest symbolem /logo/ jakości dóbr, usług, towarów, który przyznawany będzie w czterech kategoriach:

a) pierwsza kategoria - dla artykułów spożywczych,
b) druga kategoria - dla wyrobów i produktów rękodzielniczych,
c) trzecia kategoria – dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej na terenie Powiatu Tatrzańskiego.
d) czwarta kategoria – dla twórców i działaczy kultury.

Towary lub usługi, które mogą być oznaczone logo Marki Tatrzańskiej winny charakteryzować się następującymi cechami:

• są związane z terenem Powiatu Tatrzańskiego: Gminą Poronin, Gminą Kościelisko, Gminą Biały Dunajec, Gminą Bukowina Tatrzańska, Gminą Zakopane.

• powinny kojarzyć się z regionem i miejscem w jakim są wytwarzane,

• może być to usługa, wyrób artystyczny, produkt żywnościowy, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo MT,

• powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne,

• powinny być wytwarzane i promowane w zgodzie z zasadą „przyjazny dla środowiska” w każdej fazie produkcji, sprzedaży i rozkładu,

• powinny być rozpoznawalne, kojarzone z konkretnym wytwórcą,

• powinny promować region, w którym powstały,

• są bezpieczne dla ludzi i środowiska (nie zawierają łatwo uwalniających się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi),

• spełniają wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy wyborów w świetle aktualnie obowiązujących przepisów,

• podlegają stałej kontroli (zewnętrznej i wewnętrznej) w zakresie jakości i przestrzegania procedur wytwarzania.

Organizatorzy zapraszają do zgłaszania kandydatur i do wzięcia udziału w "zdrowej konkurencji", by promować rzetelnie nasz region.

Zgłoszenia należy przesyłać do 30 października 2010 roku na adres:

Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury, 34-500 Zakopane, ul. Tetmajera 24,

Tel. (018) 20 613 20, e-mail: promocja@tatry.pl

Regulamin oraz wniosek o przyznawanie logo Marka Tatrzańska znajduje się na stronie internetowej www.tatry.pl.

Zobacz w naszym sklepie:
  • Wisiorek "Ogródek 2"Wisiorek "Ogródek 2"Wisiorek, z sukna, filcu i cekin. Średnica zawieszki 4,8 cm. Obw. 70 cm.
    30 zł
  • Wisior "Kula Jadeitu"Wisior "Kula Jadeitu"Wisior z dużą /średn. 2,5 cm./ i stosunkowo ciężką, z grawerowaną we wzór, kulą jadeitu. Resztę stanowią oponki amazonitu /mniejsze, przeźroczyste/ , oponki jaspisu...
    100 zł
  • Aniołek duży IIIAniołek duży IIIAniołek wykonany z drewna, ręcznie malowany. Zapakowany w celofan z ozdobnym sznureczkiem. Wymiary: Szerokość 7 cm. Wysokość 13,5 cm. Ozdoba np. choinkowa.
    16 zł

Zobacz także:


Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.