PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Październik 2012 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Tatry

Góry

Aplikacja TatryInfo

Wtorek, 30 października 2012 r.
Autor: TPN

Aplikacja TatryInfoTatryInfo to pierwsza aplikacja stworzona dla polskiego parku narodowego. Wykorzystuje innowacyjną technologię NFC dzięki technologicznemu wsparciu T-Mobile. Aplikacja jest podręcznym źródłem praktycznych informacji ułatwiających planowanie pobytu w TPN. Zawiera bieżące informacje o pogodzie, odwiedzanych miejscach, faunie, florze, atrakcjach, a także wydarzeniach kulturalnych.


Treści w niej zawarte mają też za zadanie podnieść świadomość zagrożeń spotykanych w górach, co przełoży się na bezpieczeństwo turystów. 

W ramach wspólnego projektu TPN i T-Mobile w punktach wejścia do TPN zostanie rozmieszczonych kilkadziesiąt tabliczek. Korzystając z technologii NFC lub kodu QR, turysta będzie mógł z nich pobrać aplikację TatryInfo. Podobne tabliczki zostaną rozmieszczone na szlakach turystycznych. Po zbliżeniu telefonu użytkownik otrzyma informacje o miejscu, w którym się właśnie znajduje. 

– Aplikacja TPN TatryInfo nie ma na celu zastąpienia tradycyjnych wydawnictw – przewodników, map czy informatorów. Chcielibyśmy, aby stała się nową platformą komunikacji treści i wartości, jakie niosą organizacje takie jak Tatrzański Park Narodowy – mówi Paweł Skawiński, dyrektor TPN. 

Obecna wersja aplikacji to dopiero początek, niebawem pojawią się kolejne aktualizacje i możliwości, które urozmaicą pobyt w TPN. – Możliwości rozwoju jest wiele, będziemy je uzależniać od potrzeb i opinii użytkowników –  dodaje Marcin Cassino z firmy ALS, pomysłodawcy aplikacji. 

Aplikacja w pierwszej fazie rozwoju będzie dostępna na platformę Android. Będzie ją można ściągnąć w punktach wejścia i w siedzibie Parku, punktach informacji turystycznej, siedzibie służb ratowniczych oraz w sklepie z aplikacjami (aplikacja jest bezpłatna). W przyszłości będzie również rozważane wprowadzenie płatności za wstęp do Parku za pomocą technologii NFC.


Informacja T- Mobile

Usługa MyWallet wykorzystuje technologię NFC (Near Field Communication – z ang. komunikacja bliskiego zasięgu). NFC to standard komunikacji pozwalający na bezprzewodową wymianę danych. Usługa MyWallet wymaga dostosowanego do niej telefonu NFC, dedykowanej karty SIM z funkcjonalnością NFC, aktywnej usługi MyWallet oraz wgranej aplikacji MyWallet. 

Usługa wspiera trzy poziomy bezpieczeństwa:

– podstawowe – przekazywane dane nie są krytyczne i nie muszą być zabezpieczone, są to zwykle dane umożliwiające przekazywanie informacji publicznych, np. uzyskanie informacji z plakatu (Tatrzański Park Narodowy i PTC SA – „Wsparcie na szlaku zapewnia T-Mobile”), odczytanie informacji z rozkładu jazdy w transporcie publicznym, na witrynach sklepowych czy towarach itp.

– dane zabezpieczone: za pomocą telefonu komórkowego i technologii NFC przekazywane są dane  osobowe, wykorzystywane np. przy kontroli dostępu do budynków i pomieszczeń, przez transport publiczny (karty i bilety miejskie), imprezy publiczne (karty i bilety), wstęp na stadiony itp.

– najwyższy poziom zabezpieczeń – dane dostarczane do zabezpieczonej i zakodowanej części karty SIM są dostarczane przez instytucje płatnicze, operator nie tylko nie widzi tych danych i nie wie, kiedy telefon używa ich do płatności, ale nie ma żadnego dostępu do nich. Do tej grupy należą np. usługi finansowe. Do płatności wykorzystywane są wyłącznie telefony certyfikowane przez MasterCard lub VisaCard. 

T-Mobile

Polska Telefonia Cyfrowa S.A. jest operatorem sieci T-Mobile i Heyah. Jako pierwsza w Polsce, pod marką Era GSM, rozpoczęła w 1996 roku świadczenie usług telefonii mobilnej w technologii cyfrowej, szybko uzyskując pozycję czołowej firmy telekomunikacyjnej i jednej z największych i najlepiej rozwijających się firm w Polsce. Usługi sieci T-Mobile dostępne są na niemal 100 proc. powierzchni Polski. PTC oferuje swoim klientom mobilne usługi: głosowe w technologii 2G i 3G oraz transmisji danych w technologiach GPRS/EDGE/UMTS/HSPA/HSPA+. Klienci PTC mogą również korzystać z usług telefonii i internetu stacjonarnego świadczonych w oparciu o infrastrukturę sieci T‑Mobile lub infrastrukturę innego operatora stacjonarnego.

PTC jest częścią międzynarodowej grupy telekomunikacyjnej Deutsche Telekom. Dzięki tej przynależności klienci T-Mobile mogą korzystać z globalnej oferty Grupy obejmującej m.in. niskie stawki za połączenia i transmisję danych w kraju i za granicą.

Więcej informacji na www.t-mobile.pl 

ALS Sp z o.o. jest firmą, która pod marką ALSMedia przygotowuje i realizuje kreatywne projekty medialne wykorzystujące nowe technologie. Współpracuje z wieloma firmami informatycznymi i programistycznymi, tworząc nowe koncepcje działań oświatowych i marketingowych.

Zobacz w naszym sklepie:

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.