Nowy Targ
Wiadomości
„Partnerstwo dla książki”
Autor: Lucyna Czubernat MBP Nowy Targ
W siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu odbyło się ostatnie spotkanie bibliotekarzy powiatu nowotarskiego, realizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Nowym Targu w ramach Programu „Partnerstwo dla książki”. Cykl szkoleń z zakresu Social Mediów w promocji biblioteki sfinansowany został ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wykład przeprowadził Krzysztof Waśkowski, dr nauk humanistycznych, językoznawca, polonista, starszy wykładowca w Instytucie Nauk Humanistyczno-Społecznych i Turystyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej.
Spotkanie dotyczyło funkcji blogu, jako popularnej formy promocji biblioteki. Szeroki wachlarz możliwości tego medium sprawia, że biblioteka może w łatwy i przystępny sposób dotrzeć do czytelników oraz osób potencjalnie zainteresowanych ofertą placówki. Blog biblioteczny to cyfrowe miejsce bogate w wartości edukacyjne, kulturalne i rozrywkowe, a także umożliwiające nawiązanie współpracy. Treści te mogą być wykorzystywane do informowania o usługach biblioteki, oceniania i komentowania lektur, przedstawienia oferty zakupowej czy publikacji relacji z imprez organizowanych przez bibliotekę. Bardzo ważne jest zachęcanie czytelników do pisania recenzji książek i ich publikowania, co stanowi wyzwanie dla użytkowników. Zmieniające się i coraz bardziej wymagające społeczeństwo wyznacza nowe kierunki i zadania bibliotekom, oczekując zachowania z jednej strony tradycyjnej funkcji, a z drugiej – nowoczesności opartej na nowych formach pracy. Młodzi czytelnicy różnią się od tych sprzed 10 lat, żyją szybciej, szukają różnorodności, łatwo się nudzą. Dlatego trzeba im zaproponować zajęcia twórcze, intrygujące i przede wszystkim dynamiczne. Współczesny bibliotekarz powinien posiadać umiejętności zastosowania przykuwającej uwagi odpowiedniej promocji, skierowanej do wybranej grupy osób. Osoba taka powinna umieć dostosować się do zmian rynkowych i wymagań użytkownika. Pracownik biblioteki poprzez dostępne platformy będzie mógł docierać do różnych grup społecznych, a znając specyfikę i zasady funkcjonowania mediów społecznościowych prowadzić skutecznie działania w promocji swoich placówek.
- Torebka filcowa XVI
Torebka filcowa z ludowym motywem. Zamykana na zatrzask. Środek z czarnej podszewki. Szerokość ok. 25 cm Wysokość ok. 30 cm Wysokość z rączkami ok. 94 cm Materiał: Filc...
70 zł - Wisiorek "Ogródek 4"
Wisiorek, z sukna, tkaniny i cekin. Średnica zawieszki 6,5 cm. Obw. 70 cm.
30 zł - Bransoletka "Moon"
Bransoletka z hematytów, masy perłowej, muszli szarej, asymetryczna. Obw. 19 cm.
45 zł